MER

“Troonil oskab iga teine istuda, aga mängida kojanarri, selleks on aru vaja" - Anton Hansen Tammsaare

Itaalia – Como järve äärde jõudmine – meie kodulinn Nesso

Nüüd oleme reisilt tagasi ja keda huvitab, teen mõned postitused reisist ajaloo säilitamise huvides. Ühte postitusse ma ei hakka mahutama, sest pilte on palju.

Itaaliasse minek on alati hea mõte – Bergamosse Milano lähedale lendab lennuk odavalt ja otselennuna kiiresti. Jama on muidugi see, et lennuk jõuab öösel. Meie lahendasime selle nii, et võtsime lennujaama juures lihtsama hotelli, et hommikul rendiauto lennujaamast võtta ja ajama panna.

Kui oled Itaalias, siis millega ringi vurada? Muidugi Fiat 500-ga. Seekord vedas ja sai täitsa uue auto, hübriidi pealekauba, nii et kütust kulus megavähe. Teed olid muidugi nii kitsad, et selle väikse putukagagi oli raske mööduva autoga kõrvuti mahtuda.

1,5 tunni kaugusel Bergamost on kaunis Como järv, mis on üks Euroopa sügavamaid järvi, mille suurim sügavus on 410 meetrit. See on mõnus piirkond, mis on tuntud mitmest filmist ja hästi popp puhkajate seas. Näiteks George Clooney’l on seal majake ja ta veedab seal palju aega.

Järveäär on pikitud täis erinevaid pisikesi linnakesi. Meie valisime baasiks pisikese linnakese Nesso ja airbnb võimalikult mäe otsa, et oleks ilus vaade. Vaade alt ei vedanud, aga kui tahad õhtul jala restorani ja tagasi jalutada, on see ikka päris korralik retk mäest üles ja paistis, et üldse seal piirkonnas eriti jalakäijatele mõeldud ei ole.

Meie rõdu

Aga see vaade oli ikkagi seda kõmpimist väärt.

Esimene päev me niisama ujusime basseinis ja võtsime päikesevanne. Omaniku suureks üllatuseks, kellel läksid silmad ikka jube suureks, et kas me tahame tõesti sellise külmaga basseini kasutada. 22 kraadi olevat väga külm – meie jaoks tavaline suvi.

Kella kuue ajal mõtlesime, et peaks ehk õhtuks midagi poest süüa tooma. Ja avastasime, et poed pannakse kell 7 kinni, nii et jõudsime suht viimasel hetkel.

Selline rajake viis poodi ja tagasi

Itaalias on see, et saad isegi kõige lambimast väikepoest head kraami. Õhtusöögiks tulid ravioolid seenekastmega ja Capri salat (mida me sõime iga päev, sest Itaalia mozzarella).

Nesso on iseenesest väga kena linnake, kus on kosk ja pisikesed tänavad, kus on tore jalutada. Päeval. Sest öösel meil õnnestus seal ära eksida, mis oli päris hirmus kogemus.

Me otsustasime teha jalutuskäigu mööda linna, käia restoranis ja siis koju tagasi minna. Poole tee peal mõtlesime, et lõikame, saame kiiremini koju. Lõpuks sattusime kuskile võssi ja jõudsime välja kitsastele vanalinnatänavatele, kus ükski tuli ei põlenud ja ekslesime mingi 2 tundi, kuni lõpuks koju välja jõudsime.

Toit on muidugi hea. Nessos on üks hea restoran, Tre Rose, kus me kaks korda käisime. Naljakas on see, mida me märkasime paljude itaallaste puhul, et nad küll oskavad rääkida nagu täiesti puhtalt inglise keeles, aga kui sa küsid midagi täpsustavat, siis nad ei saa midagi aru. Nagu tekst oleks pähe õpitud.