Lugesin siin hiljuti ühte huvitavat postitust. Nimelt paistis inimene nii löödud olevat mu nõmedast e-poest, et pidas vajalikuks kirjutada terve eepose tatipritsi.
Ma ütlen ausalt, ma pole eriti kõva mutt. Eks ma pisardasin natuke ja mõtlesin, et panen selle nõmeda poe kinni, see on piinlik ja inimestele ei meeldi. Aga see on selge, et sellise suhtumisega ei jõua kuskile ja ei julgegi teha neid asju, mida tahaks, sest alati on keegi, kes su essuga üle kallab.
Ma saan aru ka kommentaaridest, et inimestel on laias laastus kaks probleemi – toodetel on juurdehindlus ja pakke saab ka ise teha. Ja muidugi see ka, et igale loomale ei sobi iga toit – selle vastu ma kahjuks ei oska anda muud nõu, et palun kui te ostate oma loomale kingipaki, siis ärge ostke toitu, mis talle ei sobi. Kinkimiseks samamoodi, te võite oma sõpradega sel teemal suhelda. Ma olen ise käinud “kassikutel” ja “kutsikutel” ja saanud oma sõpradega rääkida sel teemal, mida on sobilik tuua ja mida mitte. Võõraste inimeste juures pole käinud, et sellest kunagi probleemi oleks olnud, et ei saa rääkida.
Mingi mure oli ka, et kes oma “kassinirudele” üldse jõuludeks kingitusi teeb. Sellega ma ka ei oska aidata, ma olen oma kassile kingi teinud iga jõul ja pole arvanud, et kellegi arvates see häbiväärne on. Mu kass on mu pereliige ja ma näen, et tal on hea meel, kui ta midagi uut saab, siis pole nagu väga tükki küljest võtta teda ka meeles pidada.
Juurdehindluse teemal
Toodetel on tõesti juurdehindlus. Nagu blogija välja tõi, võib igaüks endale tellida näiteks Saksamaalt kalendri palju odavamalt. Muidugi peab maksma postikulu, ootama pakki päris kaua jne. Ilmselt saaks ka veel odavamalt kuskilt Hiinast. Muidugi tellige, kes keelab?
Loomulikult ma tellisin need kuskilt, ma pole öelnud, et ma need ise tegin. Suurem osa asju poes on ka tellitud sisse mujalt ja pandud siis juurdehindlus. Aga ma loodan, et te saate aru, et ma ei saa müüa toodet sama hinnaga, millega ma selle ise tellisin. E-poega kaasneb ka muid kulusid – näiteks veebimajutus, fotograaf, kes pildistab tooteid, pakkimisvahendid olid üsna kulukad, kaardid mis ma kaasa panen maksavad, turvaümbrikud ja karbid maksavad. Mu aeg maksab ka, aga ma isegi ei arvestanud seda omahinna sisse, sest ma lihtsalt mõtlesin, et lahe idee ja teeme ära. Polnud plaanis, et ma nüüd peaksin sellega megalt teenima, ma oma põhiraha saan ikka päristöö eest.
Kui kõik kulud kokku arvutada, tuleb minu jaoks kassikalendri omahind peaaegu 13 eurot. Müügis on see 19 euroga. Praegu 20% allahindlusega ehk 15.20€. Oletades, et müün kõik 10 kalendrit maha (mida ilmselgelt ei juhtu, sest KÕIKI tooteid ju ilmselgelt maha ei müü), teenin ma sellega hämmastavad 22-60 eurot. Ja kui peaksin tahtma endale selle raha firmast välja maksta, siis arvutage ise.
Nii et andke andeks, aga mis hinnaga ma võiksin neid siis veel müüa? Kas ma peaks tasuta heast südamest poe ees advendikalendreid jagama? Ma lihtsalt mõtlesin, et päris äge oleks nulli tulla, aga kui ei tule, siis suva, lahe mõte oli ja tegin ära.
Teemal, et igaüks võib ise kingipakke teha
Nüüd teine teema, et arvati, et igaüks saab ise need näkased asjad poest osta ja tsellofaani mähkida. Muidugi saad, kes saab keelata? Pole omast arust nuga kõril kellelgi palunud minu pakitud asju osta.
Ei pea muidu poest piima ka ostma, võib endale ise lehma võtta ja seda lüpsta. Ei pea Blogija blogi ka raha eest lugema, võib ise blogi kirjutada. Seda nimekirja võib lõputult jätkata.
Paljud on ka näiteks mulle öelnud, et mu Tahmamari küünlad on liiga kallid ja nad tahaks ise teha. Ma olen lahkelt juhendanud, kust mida osta, silte trükkida jne. Mis mul saab selle vastu olla? Ostavad need, kes tahavad. Kes tahavad ise teha, teevad ise. Kuigi seal on ka nii tilluke kasum, et ma niisama pulli pärast teen neid. Ma isegi ei tea, miks. Meeldib lihtsalt.
Ma olen paljude asjadega täiega miinusesse jäänud, näiteks Külahullude sõnaarvamismänguga, sest selle omahind tuli lihtsalt nii kõrge, et keegi nii suure raha eest nalja pärast mängu osta väga ei tahtnud. Mul neid terve kastitäis, kui keegi tahab äkki 5 eurogagi osta, ega mul nendega väga midagi teha ei ole 😀 Aga mul suht suva, sest minu arvates oli see naljakas mäng ja ma tahtsin selle teha.
A miks mõnitad?
Ja jällegi – ma saan aru, et igaühele ei pea meeldima, lihtsalt ma ei saa aru, miks kui sulle miski ei meeldi, pead mõnitama. Ma kirjutasin ka sellele blogijale, et mulle tegi väga haiget see ja ma ei saa aru, miks tal oli vaja seda mõnitada. Ta vastas, et tal on õigus avaldada oma arvamust.
Tõsi, inimeste mõnitamine ei ole ebaseaduslik. Koolikiusajad ka ütlevad, et aga ma tahan kiusata ja ma võin. Lihtsalt ma tahan südamele panna, et iga ettevõtmise taga on päris inimene, kes seda tegi entusiasmi ja rõõmuga. Ja kui sa ta solgiga üle kallad, siis see teeb talle haiget.
Nii et jah. Advendikalendimiljonär out.
Mena
01/12/2022 — 17:16
Kuidas saab 5 eurosest tootest järsku 13 eurone toode ja siis lausa 19 eurone toode? Suht napakas “pood” tõesti oma nelja tootega 😃 Aga tõsi ta on ega ei saa kellelgi keelata sellist poodi pidada või sealt tellida.
merjeblogi
01/12/2022 — 17:30
Pole midagi, ma selgitan sulle, mis kulud kaasnevad e-poes asjade müügiga.
Kui sa teed e-poe, siis sa pead ostma domeeni, sa pead maksma iga kuu veebimajutuse eest. Kui sa lased kellelgi e-poe teha, siis see on ka omaette väga suur kulu, aga me tegime ise ja nagu ütlesin, oma töötunde üldse ei arvestanud. Näiteks kui mu mees ei oskaks e-poode teha, siis poleks sellel projektil üldse mingit mõtet, sest omahind läheks lihtsalt liiga kõrgeks.
Kui sul on pakid, sa pead need pakendama ja ostma pakkimisvahendid. Pakkimisaega ma jällegi sisse ei arvestanud, sest tegin seda ise. Kui sa tahad e-poodi pilte ja ise neid teha ei saa/oska, pead maksma fotograafile. Kui teed sotsiaalmeedia, siis võib üks kulu olla kujundamine – lemmikupoel seda pole küll, aga näiteks Tahmamaril on kujundused ja liikuvad pildid eraldi tellitud kujundajalt, ma tahtsin sinna ka, aga praegu ei tihanud eelarvet nii suureks ajada. Sotsiaalmeedias, et jõuda inimesteni, peab olema ka reklaamieelarve, millega boostida.
Kui keegi ostab toote, siis sa pead makse eest maksma teenustasu. Siis pead toote kuskile pakendama, ka need asjad maksavad omajagu.
Siis sa pead selle viima pakiautomaati, mis on ka kütusekulu, ajakulu.
Ja kuidas saab 13st 19? No kui sa just südameheadusest ei taha neid kalendreid jagada, siis sa tahaks oma töö eest mingit raha ka vist saada? See on kasum. Muidugi pead jätma ruumi ka allahindlusteks, kui ei taha just neid ise kinni maksta nagu praegu on -20%. Ja siis üllatus-üllatus, sa ei saa seda kasumit endale peo peale, vaid kui tahad selle endale palgana välja maksta, pead veel peaaegu pool sellest maksudeks maksma.
See on e-poe kiire 101. Loodan, et said abi. Olen nõus, et see oleks jube tore, et ostad asja 5 euroga ja saad selle müüa 7 euroga, aga paraku mitte realistlik. 😀
Mena
01/12/2022 — 19:12
Ma töötan juba aastaid kaubanduses ja päris sedasi ikkagi toimivat projekti ei saa, nagu Sina siin teha üritad. Igal tootel peab tõesti olema katteeestmärgid ja kasumimarginaal, aga hallooo, need ei kujune ju sedasi, nagu Sina kirjeldad 😃 Lihtsalt ostad ùhe suvalise toote, tekitad talle kolmekordse hinna ja mõtled, et oled jube tark ja andekas ka veel selle juures. Enne mingi asjaga alustamist, tuleks läbi mõelda kulud ja eesmärgid. Välja arvutada, mida täpselt teha, kuidas teha jne. Toota nelja tootega pood, kus kaks toodet on kõikjal mujal vabalt kättesaadavad advendikalendrid ja ülejäänud kaks toodet on tsellofaani mässitud poekonservid, on ikka üsna naeruväärne. Aga jah, eks edu sellega.
merjeblogi
01/12/2022 — 20:38
Aitäh sulle info eest. Tegu pole hullu kaubandusprojektiga, lihtsalt tuli idee ja tegin ära. Miks mitte? Nii õpingi. 🙂
K
02/12/2022 — 10:35
Aga miks see nii väga sulle korda läheb? Kui ei toimi, siis ei toimi. Olgu neli või nelikümmend toodet. Las inimene katsetab, keegi ei sunni ju ostma.
Mir
07/12/2022 — 12:42
Mena, kui sa tead nii hästi, kuidas “mitte midagi tehes” saab 5 eurosest tootest 19 eurose teha, siis miks sa ise oma poodi ei tee ja raha kokku ei kühvelda? 😀 Kui see nii ajuvaba on, siis tee ka mingi napakas pood ja aasta pärast oledki miljokas. Inimene, kes on päriselt äriga kokku puutunud, ei räägiks kunagi nii rumalat juttu. Alati on need inimesed kõige suuremad kobisejad, kes ise pole iial midagi ise teinud, aga palgatööl istudes arvavad, et on targemad kõikidest “napakatest ettevõtjatest”.
Nell
01/12/2022 — 17:20
Ahh, see on lihtsalt teatud tõu elufilosoofia, et ise ei tee aga teavad täpselt kui valesti/kallilt/nõmedalt teised teevad.
Tean inimest, kes lähebki reaalselt vihaseks kuna üks mingi hiinakate vahendaja “müüb 10 euroga asja, mis ise tellideks maksaks aint 1,50”. No anna kannatust, see müüja ei müü ju kellelegi midagi vägisi ja kui inimene on nõus kallist raha maksma siis miks peaks sellest keelduma…?
Ehk siis igal asjal on hind ja igal inimesel valik oma raha kulutamise suhtes… Ja kui miski ei sobi saab ju alati ise paremini teha ütleks neile kriitikuile.
merjeblogi
01/12/2022 — 17:32
Mhm, ma olen ka seda näinud. Samas kõik riided ju praktiliselt tulevad Hiinast. Ilmselgelt ei müü riidepoed neid ju sama hinnaga, mis nad Hiinast või Poolast tellisid. Siis poleks poepidamisel erilist mõtet.
Anonüümne
01/12/2022 — 18:36
Edu ettevõtmisel!
Ma pole sinu blogi kunagi lugenud aga Instagrammist jäi silma kerge draama.
Inimesed kahjuks ei mõista kuidas asjade hind kujuneb, millised kulutused lisanduvad, e-poe arendus, reklaam, pakendus, maksete vahendus, maksud jne jne. Iga step on oma % või isegi kümned % eeldavast tulust. Oh imet tahaks isegi natukenegi tasku saada midagi eksole?
Ma näen e-kaubandust väga lähedalt igapäevaselt. Küll mitte müüjana vaid arendajana.
Need kommenteerijaid kukuks pikali kui teaksid mis nende Mihkel Korsi käekell või uue fäänsi huulepulga omahind tegelikuses on. Me ei räägi siin 100% juurdehindlusest ainult… Hilpudest pole mõtet rääkidagi isegi…
On muidugi ka tootegruppe nagu elektroonika jms kõrge konkurentsiga kaup mille puhul jääb küsimus, kuidas kasumit suudetakse teenida ning “ära elada”.
5€ tootest 20€ on nii öelda casual day.
Vingujatele, tehke ise paremini. Ma vaataks kohe huviga pealt kuidas 5€ omahinnaga toodet müüte 9.90€ ja sellehulgas maksate miinimum palga välja, lisaks eelmanitud nähtavatele kulutustele ja ettenägematutele kulutustele!
merjeblogi
01/12/2022 — 19:00
Ja need tavaliselt need inimesed ka, kes vinguvad, et miks Mustal Reedel -80% ei saa nagu USA-s. 😀 Tahaks, et saaks omahinnaga ja tahaks veel 80 prossu alla ka 🙃
Eveliis
01/12/2022 — 18:49
Veidi teemast mööda, aga tean uht Eesti brändi, mille tooted on pigem kallid, natuke minestasin kui toote omahinda nägin ja tekkis tunne, et jube ülehinnatud, aga täna mõtlen, et kui juurde panna x,y ja z kulud, siis ega see müügihindhind ei olegi nii hull.
Ja kui teemasse, siis mu meelest on absoluutselt iga ettevõtmine aplausi väärt. Käisin hiljuti Norra ettevõtjate aastakonverentsil ja sealt jäi meelde kaks mõtet: 1) ettevõtjana oled juba võitnud, sest sa oled vähemalt püüdnud 2) valmistu läbikukkumisteks. Ehk siis minu hinnangul vahet ei ole, kas äriidee muutub miljoniettevõtteks vôi jääb katseks/unistuse täitmiseks, ikka on äge!
Kui ûdini aus olla, siis lemmikloomade kalendrimõte mulle meeldib. Dexterile oleks vaja 24 kalendrit, aga kassile, miks mitte…
Edu:)
merjeblogi
01/12/2022 — 18:59
🙏🙏
Mari
01/12/2022 — 20:35
Ma arvan et see oli tore mõte ja kellegi ettevõtmist maha teha on väga lame käitumine. Loodan et su ettevõtmisel läheb hästi 🙂
merjeblogi
01/12/2022 — 20:38
Aitäh 🙂
piib
01/12/2022 — 22:14
huvitav mis tunne on olla täiskasvanud bully. tundub kurb.
teile soovin edu, tore ettevõtmine! 🙂
merjeblogi
01/12/2022 — 22:27
Ma ei taha küll eeldada, aga ma pakun, et tegelt on trigger miski muu. Ma lihtsalt ei kujuta ette, et inimene on rahuolekus ja õnnelikult oma perekonnaga kodus, siis võtab lambist arvuti kätte, võtab mingi suvalise inimese ette ja kallab ta nagu torust tuleb täielikult sitaga üle. Ma sain siukest gaslight’i ka pärast, et hakkasin hetkeks mõtlema, et krt äkki ma tõesti ise dick, et midagi vastu ütlen, et oleks pidanud lihtsalt silmadega üle laskma ja minna laskma 😀 Kunagi ei tea tegelt, mis inimese elus toimub, mis paneb teda käituma nii nagu ta käitub.
Aitäh!
Nah
02/12/2022 — 06:44
Ma nägin ka seda eelnimetatud posti ja mõtlesin, et mis uss teda nüüd peest hammustanud on :D.
Annika
02/12/2022 — 07:15
Ma nõustun Sinuga hästi palju! Lugesin ka eile kohalike vallaelanike grupi arutelus tõstatatud teemat ja no tema suhtumine teeb ikka kurvaks. Olen ise sama valla elanik ja töötan ise hetkel samas vallas asuvas ettevõttes ja loodetavasti varsti ka loome ise ettevõtte. Ma ei kujuta ette ka, et inimene, kes töötab vallavalitsuses, peaks võtma nt meie toote ja hakkama arvustama, et kuidas hind kujunes ja tõstatama küsimuse, et kes see ikka sellist toodet tahab. Keegi võis ju küll arvata, et kaks ametit tuleks lahus hoida, siis sorry, minu meelest kommunikatsioonis või KOVis/riigiametis ei saa küll sellist suhtumist omada. Või noh, minu meelest ei tohiks mitte ükski inimene mitte üheski ametis olla sellisel viisil käituv. Ja kuigi ma ise Su toodet ei osta, siis blogiposti lugedes vaatasin küll, et oo, äge idee. Ja noh, hinna kujunemist saab kritiseerida ainult inimene, kes üldse ei oma mingit ettekujutust, mida kõike ühe toote hind sisaldab. Nii et pea püsti ja edasi!
Ahaaa
02/12/2022 — 08:25
Ma kuulasin maad ja kuule, sa ei olnud ometi üllatunud? Nimesid nimetamata, on too blogija alati olnud “enda silmas palgivirna ei näe, teiste silmas pindu võtan arvustada nii et tolmab” tüüpi inimene. Arvestades tema ametikohta avalikus sfääris, eeldaks küll, et kontrollib mis vahtu peksab, aga ega amet matsi riku.
Sina tee seda, mida sina teha tahad ja kui ei õnnestu, siis ei õnnestu. Aga mingil suvalisel targutajal pole küll õigust sulle vett peale tõmmata selle eest, et sa midagi katsetad. Vaadaku parem peeglisse.
Elen
02/12/2022 — 16:29
Tegelt oled sa ise ka üsna kiuslik inimene, nii et kahju ei ole. Päris paljudele headele inimestele oled sitasti öelnud, neid mitte sallinud vms. Kas kadedusest või muul põhjusel, kes teab.
merjeblogi
02/12/2022 — 17:57
Kindlasti olen elu jooksul inimestele sitasti öelnud, üldse ei eita. Sa pole kunagi või? Päriselt ka? 🙂
Mul oli noorena mingi periood, kus oli kogu aeg vaja kellegagi paukuda, aga viimastel aastatel… ma ei tea tõesti.
Aga ma päris huviga kuulaksin, et keda ma sallinud ei ole. Mul ei tule ausalt öeldes ühtegi inimest pähe, keda ma ei salliks. Nagu HETKEL Mallukat obv, sest ei mahu pähe selline käitumine, aga no täna pole olnud mahti mõeldagi selle peale, vist paar x on keegi midagi küsinud, siis olen vastanud. Samas keegi pole vist minuga niimoodi käitunud ka, see vist top 1 sitakallamine, mis ma elus saanud olen :’D seepärast ilmselt ka tugev emotsioon.
Ma pole üldse pika vihaga inimene ja ma ei saa öelda, et ma kedagi ei salliks. Aga äkki sa oskad öelda, KEDA ma siis ei salli.
Elen
02/12/2022 — 19:19
Ilmselgelt ei hakka neid inimesi siin välja tooma 😀
Ja üldse…Ütle mis tahad siin, see ei tee olematuks öeldud asju 🙂 Ja kindlasti ei olnud need su tiinekaajal vaid mõni aasta tagasi 😀
merjeblogi
02/12/2022 — 21:07
Ei peagi siin, võid ka privaatselt kirjutada. Muidugi ei pea, võib ka lihtsalt rääkida krüptiliselt, et mina ei salli inimesi ja ütlen neile sitasti 😀 No ei tule lähima 4-5 aasta jooksul hästi meelde, et mul oleks kellegagi mingi konflikt olnud, et ma oleks kohe sitasti öelnud ja kedagi mitte sallinud. Tõesti ei tule. Kui keegi tunneb, et olen sitasti öelnud talle, siis on alati oodatud asju selgeks rääkima. Kui olen midagi valesti teinud, palun vabandust ka ja selgitan, miks või kuidas see olukord läbi minu silmade oli.
Ma ei räägi tiinekaaegadest, kuigi ma olin ka tiinekana paras tegelinski. Ma kuskil 6-7 aastat tagasi hakkasin rahunema ja täiskasvanulikumaks muutuma. Enne seda võib tõesti öelda, et olin paras riiukukk ja meeldis vaielda ja maid jagada.
Rents
03/12/2022 — 09:35
Minu meelest on see täiesti tavaline, et 20aastane teab kõike kõigist paremini ja lisaks on absoluutselt igal teemal (kõige ilusam värv, kõige toredam sport, kõige ilusam mees) tema arvamus ja siis valed arvamused. Vähemalt mul küll oli suht nii. 😀 Natuke vanemaks saades avastad, et hallid toonid on ka musta ja valge vahel.