Kui mõned head aastad tagasi oli blogimine alles lapsekingades, on blogimise populaarsus viimasel ajal raketina taevasse sööstnud. Suuremad suunarajajad elatavad end oma blogisse müüdava reklaamiga ära, blogijaid näeb aina enam televisioonis, ajakirjanduses ning aina suuremad massid ootavad oma lemmikute postitusi pikisilmi.
Aina enam on ka ettevõtjad aru saanud, kui head reklaamkanalid on blogid. Miks? Kohe räägin lähemalt.
1. Nupuke ajakirjanurgas on raharaisk
Olles töötanud üürikest aega ühe projekti raames reklaamimüügi projektijuhina sain aru, et müün õhku. Kui aina enam eelmise projekti kliente ütles, et neil pole mõtet seda nupukest osta, sest eelmine kord polnud sellest absoluutselt mingit kasu, sain aru, et mul pole mõtet teha midagi, millesse ma ei usu. Printreklaam mõjub küll, tõsi, aga ainult siis, kui sa oled pidevalt pildis. See nõuab aga väga-väga suurt reklaamieelarvet. Väike ja piiratud reklaamieelarvega ettevõtja, usu mind, ühekordne nupuke ei jää kellelegi silma ning sellest lehitsetakse lihtsalt mööda. Blogides võid olla kindel, et suurem osa blogija lugejatest vajutab lahti ka reklaampostituse blogis ning laseb selle vähemalt silmadega üle.
2. Blogija on lugeja jaoks usaldusväärne
Blogija on oma lugejatele kui sõber, kelle eluga tuhanded silmapaarid end kursis hoiavad ning neile kaasa elavad. Kas sa usaldad oma sõprade ja tuttavate arvamust, kui nad sulle midagi soovitavad? Enamasti küll. Seega mõjub blogipostitus hulga usaldusväärsemana kui reklaamartikkel meedias, kus mõni Malle väidetavalt just selle tootega kuu ajaga kümme kilo alla võttis või klaari näonaha sai.
3. Enne ostukorvi poetamist tahab ostja teada, kas toode on ostmist väärt
Kas sa oled enne ostu või teenuse broneerimist googeldanud, kas too küünetehnik teeb ilusat tööd, kas see spaa on külastamist väärt ja kas too jumestuskreem on ikka kattev? Teadlik tarbija tahab teada, mida ta ostab ja kas see on seda raha väärt. Kiire toote tippimine Google’i otsingumootorisse ja kui sinu toode on blogides kajastust saanud, avaneb sinu potentsiaalsele kliendile põhjalik sinu toote arvustus, mis lisab talle kindlustunnet, et tegu on väärt asjaga.
4. Blogireklaam on soodne
Kellele vähegi on pakutud reklaampindu ajakirjadesse või portaalidesse, teavad, et hinnad võtavad hinge kinni, aga kui paljudeni see reklaam reaalselt jõuab? Need numbrid võivad üllatada. Ka kõige väiksemate blogijate lugejanumbrid on tuhandetes ja võid kindel olla, et suurem osa neist avab postituse. Kusjuures paljud väiksemad blogijad ei esita reklaampostituse eest arvet, vaid on nõus ka bartertehinguga. Miks mitte otsida lastetarvete tootjal väiksem pereblogija koostööks? Või kutsuda blogija koos sõbraga arvustuse eest oma restorani einestama? Käsi peseb kätt.
5. Sihtgrupp on täpne
Küll aga ei tasu pakkuda viimast kuud lapseootel blogijale benji-hüpet ja pole mõtet valida koostööpartneriks täiesti suvalist blogijat, kellest sa midagi ei tea. See ei tähenda, et peab end kurssi viima kogu blogija elulooga, aga paari-kolme postituse läbilugemine aitab juba sotti saada, kas reklaam selles blogis võiks jõuda õige sihtrühmani.
Kaalulangetusblogija avastab uue trimmiva protseduuri? Tema lugejatel on samad eesmärgid. Beebiblogija katsetab uut ökot põrandapesuvahendit, kus lastel on turvaline käputada? Tema lugejatel on samad mured. Taimetoitlasest toidublogija avastab uue vegantoote? Tema lugejatel on samad rõõmud.
Seega tasub kindlasti väiksematel ettevõtetel (ja muidugi ka suurtel) vaadata blogijate poole ja leida blogija, kellega nende väärtused kattuvad. Siis võid kindel olla, et sinu väärtused kattuvad ka tema paljude-paljude lugejatega. Ja alati ei pea vaatama kõige suuremate lugejanumbritega blogijat, sest tihtipeale võib väiksem kalake välja õngitseda just need kliendid, kellele su toodet vaja on.
G
29/06/2019 — 06:01
Täiesti random postitus, mitte midagi aru ei saanud? 😀
merjeblogi
29/06/2019 — 08:55
Ma olen internetiturunduse koolitusel ja sihtisin fb reklaamiga selle väikeettevõtjatele, nii et kui sa oled tavalugeja ja ei huvitu teemast, siis never mind 😅
H
03/07/2019 — 17:53
Hei! See postitus tundub tõesti veidike lambi lamp. Kirjuta vahelduseks oma blogisse tavalugeja jaoks mõni postitus. Või ära kirjuta. Ise tead, aga äkki joppab ja mõni väikeettevõtja peab vajalikuks sinult ka su lugejate jaoks sponsorid lugu tellida. Et nagu…võiksid ju mõigata. 🙂
merjeblogi
04/07/2019 — 06:05
Hei, ma kordan end, et tegu oli internetiturunduse koolituse raames kirjutatud postitusega. Selgitan lahti: tegu oli koolitusega, kus õpiti internetis turundamist. Kellel oli reaalne äri, see müüs, mina hetkel oma blogisse postitusi ei müü ja isegi bartertehinguid ei tee, mul lihtsalt pole selle jaoks aega praegu, aga mul on olemas oma lehed sotsiaalmeedias ja ma ei näinud põhjust mingit uut fiktiivset kodulehte teha, et harjutada. See postitus oli vajalik, et katsetada, kuidas jõuda vajaliku sihtgrupini, mis see ka ei oleks parajasti ja analüüsida tulemusi, mitte müüa postitusi. Loodan, et sulle sai nüüd selgemaks. 🙂 Kui sulle mõni postitus ei meeldi, ära lihtsalt kliki sellel, see on hästi lihtne, pealkiri ja sissejuhatus ütlevad tavaliselt ära, millega tegu on.