MER

“Troonil oskab iga teine istuda, aga mängida kojanarri, selleks on aru vaja" - Anton Hansen Tammsaare

Viis põhjust, miks peaksid väikeettevõtjana blogijatega koostööd tegema

Kui mõned head aastad tagasi oli blogimine alles lapsekingades, on blogimise populaarsus viimasel ajal raketina taevasse sööstnud. Suuremad suunarajajad elatavad end oma blogisse müüdava reklaamiga ära, blogijaid näeb aina enam televisioonis, ajakirjanduses ning aina suuremad massid ootavad oma lemmikute postitusi pikisilmi.

Aina enam on ka ettevõtjad aru saanud, kui head reklaamkanalid on blogid. Miks? Kohe räägin lähemalt.

1. Nupuke ajakirjanurgas on raharaisk

Olles töötanud üürikest aega ühe projekti raames reklaamimüügi projektijuhina sain aru, et müün õhku. Kui aina enam eelmise projekti kliente ütles, et neil pole mõtet seda nupukest osta, sest eelmine kord polnud sellest absoluutselt mingit kasu, sain aru, et mul pole mõtet teha midagi, millesse ma ei usu. Printreklaam mõjub küll, tõsi, aga ainult siis, kui sa oled pidevalt pildis. See nõuab aga väga-väga suurt reklaamieelarvet. Väike ja piiratud reklaamieelarvega ettevõtja, usu mind, ühekordne nupuke ei jää kellelegi silma ning sellest lehitsetakse lihtsalt mööda. Blogides võid olla kindel, et suurem osa blogija lugejatest vajutab lahti ka reklaampostituse blogis ning laseb selle vähemalt silmadega üle.

2. Blogija on lugeja jaoks usaldusväärne

Blogija on oma lugejatele kui sõber, kelle eluga tuhanded silmapaarid end kursis hoiavad ning neile kaasa elavad. Kas sa usaldad oma sõprade ja tuttavate arvamust, kui nad sulle midagi soovitavad? Enamasti küll. Seega mõjub blogipostitus hulga usaldusväärsemana kui reklaamartikkel meedias, kus mõni Malle väidetavalt just selle tootega kuu ajaga kümme kilo alla võttis või klaari näonaha sai.

3. Enne ostukorvi poetamist tahab ostja teada, kas toode on ostmist väärt

Kas sa oled enne ostu või teenuse broneerimist googeldanud, kas too küünetehnik teeb ilusat tööd, kas see spaa on külastamist väärt ja kas too jumestuskreem on ikka kattev? Teadlik tarbija tahab teada, mida ta ostab ja kas see on seda raha väärt. Kiire toote tippimine Google’i otsingumootorisse ja kui sinu toode on blogides kajastust saanud, avaneb sinu potentsiaalsele kliendile põhjalik sinu toote arvustus, mis lisab talle kindlustunnet, et tegu on väärt asjaga.

4. Blogireklaam on soodne

Kellele vähegi on pakutud reklaampindu ajakirjadesse või portaalidesse, teavad, et hinnad võtavad hinge kinni, aga kui paljudeni see reklaam reaalselt jõuab? Need numbrid võivad üllatada. Ka kõige väiksemate blogijate lugejanumbrid on tuhandetes ja võid kindel olla, et suurem osa neist avab postituse. Kusjuures paljud väiksemad blogijad ei esita reklaampostituse eest arvet, vaid on nõus ka bartertehinguga. Miks mitte otsida lastetarvete tootjal väiksem pereblogija koostööks? Või kutsuda blogija koos sõbraga arvustuse eest oma restorani einestama? Käsi peseb kätt.

5. Sihtgrupp on täpne

Küll aga ei tasu pakkuda viimast kuud lapseootel blogijale benji-hüpet ja pole mõtet valida koostööpartneriks täiesti suvalist blogijat, kellest sa midagi ei tea. See ei tähenda, et peab end kurssi viima kogu blogija elulooga, aga paari-kolme postituse läbilugemine aitab juba sotti saada, kas reklaam selles blogis võiks jõuda õige sihtrühmani.

Kaalulangetusblogija avastab uue trimmiva protseduuri? Tema lugejatel on samad eesmärgid. Beebiblogija katsetab uut ökot põrandapesuvahendit, kus lastel on turvaline käputada? Tema lugejatel on samad mured. Taimetoitlasest toidublogija avastab uue vegantoote? Tema lugejatel on samad rõõmud.

Seega tasub kindlasti väiksematel ettevõtetel (ja muidugi ka suurtel) vaadata blogijate poole ja leida blogija, kellega nende väärtused kattuvad. Siis võid kindel olla, et sinu väärtused kattuvad ka tema paljude-paljude lugejatega. Ja alati ei pea vaatama kõige suuremate lugejanumbritega blogijat, sest tihtipeale võib väiksem kalake välja õngitseda just need kliendid, kellele su toodet vaja on.

 

Laigi ja jaga:
fb-share-icon
« »