Teate, mul on selles mõttes üli-ülihalb iseloom, et ma pidevalt satun konfliktidesse. Mitte seda, et ma käiks rusikatega vehkimas ringi ja ise tüli noriks, seda kindlasti mitte. Aga kui keegi hakkab minuga sittuma, siis hell’s gonna break loose.
See on ka põhjus, miks mul on mitu stalkerit – ma lihtsalt toidan nende tähelepanuvajadust. Ma ei suuda olla n-ö the bigger person (palju estonglishit, sry) ja lihtsalt ignoreerida ja panen alati vastu puid alla.
Kõlab jube halvasti, aga küürakat parandab vaid haud.
Ma olen selle peale hästi palju mõelnud viimasel ajal ja üritanud olla rohkem las-jääda suhtumisega ehk normaalne inimene. Nii ma blokeerisin oma sugulase, kes kirjutas mulle aina eeposeid sellest, milline rott ma olen ja nii ma blokeerisin ühe napaka, kellega ma a’la 10 aastat tagasi väljas käisin ja kes siiani pole minust üle saanud. Las räägivad seinaga, ma enam ei viitsi.
Aga ega loodus tühja kohta salli, eks.
Mu vanaemal on üks naaber. Ta elab korteris, ridaelamus. Alguses nad said täitsa kenasti läbi omavahel, aga kui mu vend vahepeal seal korteris üksi elas ja tihtipeale sõpru kutsus, muusikat valjult lasi jne, siis seda rahu kauaks ei jätkunud ja arusaadav ka. Vanaema kogu aeg rääkis, et see mutt pidevalt pommitab teda sõnumitega ja terroriseerib. Ma alguses ütlesin, et ma teeks sama, kui mul sellised naabrid oleks. Aga siis kolis vanaema sinna korterisse tagasi ja üldiselt valitseb rahu.
Naabri sõnumid aga ei lõppe. Pidevalt on tal üks häda – kord Carmen naerab (päise päeva ajal) liiga kõvasti, kord ei tohi me oma terrassil muusikat kuulata ega suitsetada (kusjuures terrass on eraldatud ja jääb arusaamatuks, miks ei tohi inimene oma aias suitsu teha), kord on tal kaebamist, et meil on aed riisutamata ja rikub tema vaadet aknast. Mida iganes, eks.
Üksvahe oli tal pidevalt häda, no ikka mitu korda kuus, et minu vend määrib tema autot. Noh, tundes mu venda ei saa see olla välistatud. AGA üks kord olin mina parajasti vanaemaga, kui see mutt saatis sõnumi, et mu vend on ta auto ära määrinud. Läksime siis vanaemaga sinna ja ma vaatan, et kuule, kuskohas ta määris? Autol oli tavaline teetolm, aga ühtegi plekki ma küll ei näinud. Vanaema pistis talle 35 eurot ümbrikus kojamehe vahele ja ütles: “Ah, las olla, mul lihtsam maksta, ma ei taha temaga probleeme.”
Siis ma hakkasin ise ka aru saama, et see pole ikka päris õige asi.
Ühel päeval, suvel, läksin ma vanaema korterisse. Jalutasin hoovist ja vaatan – seesama mutt teeb oma aias tööd, rohib peenraid või mida iganes, ja laseb autost muusikat üle terve hoovi. Kusjuures naljakas on see, et paar nädalat enne seda kutsus ta mu vennale demonstratiivselt politsei, sest vend kuulas enda aias tööd tehes kõlarist muusikat. Asi läks suure kella külge, et ühistus on lubamatu kuulata aias valjut muusikat ja rahu häirida.
Mind hakkas huvitama, et mis lugu nüüd sellega on – kui ei tohi kuulata muusikat, siis ei tohi keegi. Mitte et üks oma Elmarit autost laseb rohimise kõrvale.
Läksin siis väga kenasti ja viisakalt, tutvustasin ennast ja ütlesin, et palun olge nii kena ja pange oma muusika vaiksemaks. See eit lihtsalt irvitas mulle näkku, kujutate ette, ja ütles, et kutsu politsei kui tahad ja rohis südamerahus edasi.
Ma olin nagu…
Eks ma siis võtsin telefoni kätte ja helistasin politseisse nagu ta ise soovitas, et palun väga – naaber rikub rahu ja keeldub muusikat vaiksemaks panemast. Tema ees.
Ma saan ise ka aru, kui tobe see on, sest politseil on tähtsamategi asjadega tegeleda, aga ta ajas mind nii närvi oma irvel lõustaga, et ma lihtsalt pidin seda tegema.
Selle peale ta läks jube ähmi täis, pakkis oma sada last kärmelt autosse ja sõitis terveks päevaks minema. Politsei ei tulnudki… 😀
Igatahes rohkem ma temaga polnud kokku puutunud, kuulsin ainult vanaemalt tema igasuguseid totraid kaebusi.
Nüüd jõuludel vanaema saatis mulle edasi kirja, mis see mutt oli tervele ühistule saatnud. Lugu oli selline, et tema akna all kasvas mingi väike kuusk, mis oli ühistu raha eest 100 euro (kellelgi on siin nahk üle kõrvade tõmmatud, ei ole mina kuskil näinud, et mingi väike kuusenäru 100 eurot maksaks) eest ostetud, peal olid tema jõulutuled ja keegi oli selle kuuse maha saaginud. Proua teatas, et politsei on juhtumi fikseerinud, tema valvekaamerad on tuvastanud kahtlased numbrimärgid maja ümber, mida politsei siis läbi käima hakkab, et varas leida. All oli kerge vihje minu vanaema korterile, et ta soovitab vargal oma tegu üles tunnistada politseile, et leebem karistus saada.
Ma ei suutnud vastu pidada ja saatsin vastu kirja (tervele ühistule), et jube kahju küll, aga väga tore on, et politsei asja tõsiselt võtab ja et meie pole vargusega seotud, aga oleme võimudega nõus koostööd tegema, hea meelega lähme ülekuulamisele ja laseme teha vajadusel läbiotsimise, et kadunud kuusk leida. Alla panin lugupidamisega nagu ikka kirjadele.
Selle peale ta flippis täiesti – kirjutas vastu hüsteerilise kirja, et meie teod ei jää karistuseta ja temal pole meie vastu mingit lugupidamist ja kes ma selline üldse olen ja tema nõuab erakorralist ühistu koosolekut, et mu vanaema korter sundvõõrandada.
Paar päeva hiljem ostis mu vanaema uue kuuse ja kujutate pilti, istutas selle veel ise maha ka. See naine oli teda ähvardanud ja süüdistanud nii kaua, kuni vanaema järele andis.
Ma läksin niiiiiii närvi selle peale. Kirjutasin tervele ühistule kirja ja palusin temalt kommentaari, et kui asi on politseis, mis õiguse ta võtab igasuguste tõenditeta süüdistada minu vanaema ja temalt nõuda kuuse kinnimaksmist. Mu vanaema ka – no issarist, mille jaoks sa annad järele, kui pole midagi teinud. Varastasid kuuse või? Ei? Novot! Mida sa maksad siis! Tema vastus: “Ah, ma ei jaksa vaielda temaga, mul lihtsam maksta, pärast veel jääme korterist ka ilma.”
Loomulikult ta sellele ei vastanud. Selle peale ma läksin veel rohkem närvi ja tõesõna mõtlesin, et võtan labida ja lähen kaevan selle kuradi kuuse välja. A mul polnud lube ja oleks kahtlane bussiga labidaga linna sõita. 😀
Kaine mõistus minus ütleb, et võibolla ma ei peaks sellesse üldse sekkuma. Las jagelevad. Aga samas mingi naabrimutt koorib mu vanaema, süüdistab teda mingites lambiasjades – mis õigusega?! Ma ei tea küll sundvõõrandamisest midagi praegu, aga pärast ongi, et vanaema läheb kohtusse ja öeldakse, et tunnistasid ju kuusevarguse üles, maksid selle kinni, ju siis varastasid ka.
Mida teie sellises olukorras teeksite?
S
02/01/2020 — 15:29
Mina sinu olukorras oleksin täpselt sama närvis ja käituksin samamoodi 😀 Kohutav! Ma läksin juba lugedes närvi.
merjeblogi
02/01/2020 — 15:31
tore teada, et ma ainus närvihaige pole 😀
Sirts
02/01/2020 — 15:32
Aga äkki sellepärast terroriseeribki su vanaema, kuna teab, et vanaema annab alla ja lihtsalt annabki raha/ostab asemele vms? 😄
merjeblogi
02/01/2020 — 15:40
Ta ei tundu kõige kehvemal järjel olevat, et tal seda autopesuraha nüüd hädasti vaja oleks. 😀 Usun, et tal on muud eesmärgid, pluss ta on veits psycho.
Ta tahab mingeid hulle ja kalleid muudatusi seal majas teha ja käib kõigile pinda nagu uni kogu aeg. Mu vanaema on selle vastu, sest ei taha selle maja alla nii palju raha panna. Ma täpselt muidugi ei tea, aga päris kapitaalselt ümber ehitada, tal oli isegi projekt ja asjad tellitud, aga teised korteriomanikud peavad ka sellega nõus olema.
Arvan, et see võib olla üks põhjus, et otsibki mingeid asju, milles mu vanaema süüdistada, et sundvõõrandada korter. Pärast saabki ju öelda, et varas ja huligaan.
Prx
02/01/2020 — 19:38
Oh jäta nüüd, mis sundvõõrandamine ))), see on lihtsalt psühhoterror selle isiku poolt.
Lj
02/01/2020 — 15:43
Omg nah samaaa, juba lgedes ajab närvi…mida muttu nagu??!! Vaene vanaema, kuidagi peab ju koha kätte näitama sellele prouale??? Hea just, et sa ka seal vahel, siis teab, et keegi on olemas vanaemal.
merjeblogi
02/01/2020 — 16:04
ei tea jah, ma ajasin teda veel rohkem närvi ja nõuab nüüd mingeid koosolekuid, mida muidu vb ei nõuaks 😀
Nell
02/01/2020 — 17:28
Minu saikonaaber (leivanumbriks naabrite ja nende külaliste t*rapeadeks sõimamine, naabri aias taimede maha niitmine kuna naaber on kogu tema elu p**se keeranud jne) on oma tegudele aastaid jõudu saanud kuna tal on seda teha lastud. Inimesed on võtnud hoiaku, et las loll lärmab ja nii ta siis lärmabki… Kuna meil mingitel hetkedel rohkem vaba aega ja nalja tahaks ka saada siis oleme tema idiootsustele vastu astunud. Päris karm sõda on. Paar korda konkreetsetele seadustele ja paragrahvidele viitamine on vähe auru maha võtnud aga alles hiljuti üritas mulle trepikoja uksega näkku lüüa kuna väljusin peale teda aga mind “ei ole olemas” ja seega virutas ukse kinni… Huumorit jätkub.
Mina ka õnneks või kahjuks ei saa jätta lollile arvamust, et tal on õigus…
merjeblogi
02/01/2020 — 17:31
Oh jumal. Õnneks endal pole selliseid naabreid, ma ei peaks vastu ja koliks ära vist 😀
Mona
02/01/2020 — 19:32
Sundvõõrandamist ikka päris lambist ühe psühhi pärast ei tehta. Sundvõõrandamine on ikka suur otsus ja tehakse üldjuhul siis, kui inimene ei maksa oma makse/kommunaale ära ja ühistul hakkavad võlad kasvama. Või siis keegi, kes kogub prügi ja seetõttu on pidevalt kahjuritega teistel naabritel probleeme. See, et üks pidevalt hädaldab, näitab ikka selle naise hullust.
merjeblogi
02/01/2020 — 21:17
No mine tea 😀
Leedukas
02/01/2020 — 20:39
Ma siiralt jumaldan su konflikte st lugusid neist. Alati toovad mu päevadesse sära. Loen ja ei usu. Siin üks uusaastasoov: rohkem konflikte ja probleeme su ellu, rohkem põnevat lugemist minu ellu!
Ps: ma ei näe su blogis reklaame, viga ei ole minu telefonis, sest teistel lehtedel ma näen reklaame. Võiks siis tasuks konfliktide eest veidi siis reklaamidele klikkida.
merjeblogi
02/01/2020 — 21:16
Mhh nii halb soov 😅
Järjekordne eks kutt
03/01/2020 — 07:52
Resoluutselt selgeks teha, et selline asi ei käi ja kui veel pressib, siis tuleb laskuda sama madalale ja silm silma vastu. Just see surmkindla pilguga seisukoha avaldamine juba paneb mõtlema. 🙂
Mõjub iga kord. Monstrumitele ei meeldi kohtuda monstrumitega.
J
05/01/2020 — 11:18
Sundvõõrandamine ei käi nii lihtsalt, et naaber ajab närvi ja võtame korteri ära. Loe uut Korteriühistuseadust (jõustus 01.01.2018), seal konkreetselt paragrahv sees. Võõrandamisel peab olema põhjus – viivitatud mitme kuu ulatuses kommunaalide maksmisega jms. Vanaema ei tohiks küll provokatsioonidele alluda, pigem siis kõrvale hoida, mitte kellegi pilli järgi tantsida. Muidu ongi kahtlane 😀
Gep
06/01/2020 — 19:51
See on ammu teada. Sellepärast sul ka sõpru pole. Eriti ei salli sa ilusaid ja edukaid ja õnnelikus paarisuhtes inimesi.
merjeblogi
06/01/2020 — 20:45
Dude, reaalselt kõik mu sõbrad on ilusad, edukad ja õnnelikus paarisuhtes ja kui ma neid ei salliks, nad poleks mu sõbrad 😅
Kellukas
18/01/2020 — 16:41
Jumal tänatud, et mul naabreid ei ole. Ma oleks siis raudpolt hull või närvihaige sellise muti pärast 😀
Marika
08/07/2020 — 15:50
Tegelikult võid sa kõik tõendid kokku koguda, mida see hull naaber teeb ja esitada need kohalikule politseile. Iga kord filmid, teed pilte, korjad ähvardusi ja teed avalduse. Küll politsei talle selgeks teeb kuidas EV seadustes asjad kirjas on. No emotions. Tuimalt, ähvardus-politsei, sõim-politsei, linnavalitsuse sotsiaaltöötaja jne