Üksvahe hakkas meil nõudepesumasin lekkima. Ostetud sai see kolm aastat tagasi ja olnud kasutuses aktiivselt kaks aastat, mil me siin elanud oleme. Täitsa korralik masin on ja muid kaebusi pole olnud, peseb hästi, nii et tundus mõistlik seda parandada, mitte kohe joosta poodi uut ostma.
Kuna mu nõudepesumasinaparandusoskused on kesised, siis tundus ka mõistlik kutsuda töömees. Küll aga tuli mul pähe loll idee siitsamast vallagrupist küsida, kas mõnda kohalikku töömeest on, kes tegeleks nõudepesumasinaremondiga.
Kirjutas tore härra, kes küsis täpsustavaid küsimusi, et mis masina mark on, kas on masinaga midagi juhtunud, kas masin seiskub, kui vett lekib või tuleb ette mõni veakood, kas filtrid on puhastatud.
Vastasin kenasti ta sajale küsimusele ja kokku sai lepitud, et tasu võtab ta 50 € ja kui on vaja lisavaruosi, mõistagi summa tõuseb.
Tuli ta siis kohale ja selgus, et selle 50 euro eest ta lihtsalt nentis, et see masin lekib.
Kui ma tahan seda parandada, siis muidugi tuleb lisavaruosade ja tööraha arvelt tasu juurde ja tema kaitseks ma ütlen, et ta soovitas kaaluda uue masina ostu.
Ma siis mõtlesin, et kuna masin ei ole tegelikult vana ja muidu pole probleeme olnud, tasuks seda ehk parandada. Leppisime kokku, et ta võtab selle kaasa, võtab lahti ja annab siis teada, kas ja mis täpsemalt lahti on ja palju remont maksma läheb – siis saab otsustada, kas mõistlik on osta uus või ikkagi parandada.
Kenasti saatis ta kõigest pildid ja selgitas, et vaja on vahetada nõudepesumasina klapp, mis maksab 30 €. Lisaks tuleb tööraha 50 €, kokku 80 €. Kas vahetame?
Ma ütlesin, et vahetame.
Mõne päeva pärast ta kirjutas, et nõudepesumasinal on tulnud välja veel mõned vead. Ütles, et see on lihtsalt teadmiseks. Et veekoguse hulga mõõtja ei loe korrektselt impulsse ja üks vee ioniseerimismahuti anduri juhe on läbipõlenud.
Avaldas ka arvamust, et see viitab sellele, et masinat on enne remonditud ja see on valesti kokku pandud. Et ta parandab need vead ära.
Ma tõdesin, et heakene küll, kui saab parandatud, on tore ja kasutatud masin olla ei saa, sest ostsime selle uuena ja see nägi ka uus välja.
Mõni aeg hiljem kirjutas ta, et pesumasin on nüüd testitud ja korras, hoiab veetaset ja tooks ära.
Tore! Tuli ja pani paika ära. Samal õhtul pesin nõusid ja pesumasin lekkis täpselt samamoodi nagu varemgi.
Kirjutasin, et tere, tänan käimast, aga pesumasin lekib täpselt samamoodi. Mille peale ta küsis PILTI.
Kuidas ma teen pilti sellest, et nõudepesumasin lekib? Veest põrandal tahad pilti või millest?
Ma ütlesin viisakalt, et sellest on üsna keeruline pilti teha ja kirjeldasin, et lekib lihtsalt.
Siis ta tahtis videot.
Ma olin juba oma peas nagu: ma ütlen sulle, et nõudepesumasin lekib täpselt samamoodi, mis videot???
Siis andis nõu, et ma kontrolliks ukse sulgumist, et takistusi poleks ja et sisemine tihend oleks puhas.
Kontrollisin, uks küll natuke liikus, aga ma ütlesin talle, et see asi ei tundu õige, sest veetase on ka masinas kõrge, saatsin pildi ka. Ta ütles, et see on vaht, mida võib tekkida, kui kasutada Ajaxit või mittespetsiaalset vahendit. Ma ilmselgelt ei kasuta mingit Ajaxit ja kasutan tavalisi nõudepesumasina tablette, pluss see polnud vaht, vaid natuke vahune vesi.
Siis ta soovitas ust tihendada millegagi. Toppisime sinna mingi lapi vahele, ikka ajas vett läbi.
Siis ta soovitas mööbliukse maha kruvida ja siis proovida. Mul oli selleks hetkeks juba kopp nii ees – ma kutsun töömehe, maksan talle 130 €, saan tagasi täpselt samas seisus nõudepesumasina ja pean veel ise jooksma, uksi lahti võtma, katsetama ja ma-ei-tea-mida.
Järgmisel päeval teavitasin, et võtsin ukse ära – veetase on endiselt kõrge ja masin lekib. Ta küsib, et mis programmiga ma pesen. Ma vastan, et tavalise taldrikuprogrammiga, mis on 65 kraadi.
Ta küsib, et mitu minutit see programm kestab.
Ma olin täiesti pissed off juba – mis vahet sel on, mitu minutit programm kestab, iga programm peaks töötama!!?? Pidin veel voodist välja ronima, et vaadata, kas seal on kirjas, ei olnud. Ütlesin, et P3 programm.
Ta vastas, et P3 kestab 30 minutit. Ma ütlesin, et ei kesta. Ta ütles, et kestab.
Siis ma sain juba pahaseks, et ma ei ole ausalt öeldes aega võtnud ja ei saa aru, kuidas see oluline on, kaua programm peseb. Point on selles, et vett lekib ja veetase on kõrge.
Ta vastas: “Mis programmiga?”
Ma vihaselt veeretasin end jälle voodist välja, läksin alla ja tegin pilti P3-st ekraanil.
Hommikul ta kirjutab, et proovi palun P5-ga ka pesta. Ja samal ajal kontrolli, et pistikus ei oleks voolu kõikumist kontaktide vahel, sest see võib põhjustada toitepinge väärtuse muutust.
Nagu vabandust, mida ma veel teen? Äkki lähen õpin nõudepesumasinaparandajaks ja elektrikuks või?
Vedasin juhtme teise pistikupessa, katsetasin ja ütlesin talle, et kõik on täpselt nii nagu enne remonti – veetase on ääreni ja nõudepesumasin lekib.
Siis ta küsib, et kas ma ostujärgselt internetis regasin ostu tootja kodulehel ära.
Siis mul lendas sita ventikasse. Kaua võib küsida mingeid mõttetuid küsimusi? Ma ei tea, mis maailmas ma elan, aga minu arust võiks normaalne remondimees lihtsalt kohale tulla ja vaadata üle, mis valesti läks, et asi ikka ei tööta. Aga ei, ta küsib sada miljonit küsimust, jooksutab mind edasi-tagasi. Ma ütlesin, et ma ei näe ausalt öeldes, kuidas see on oluline, kas ost on kodulehel registreeritud. Fakt on see, et ma tasusin remondi eest 130 € ja sain täpselt samas seisus masina tagasi. Mis on lahendus?
Siis hakkas mähkima, et edasi peaks veekoguse impulsi lugeja vahetada, mis maksab 40 €, kuna see on kulunud ja loeb impulsse valesti. Ja ta parandas soolakoguse lugeja juhtme, aga andur võib olla katki yada-yada-yada.
Mul tekkis küsimus, et miks ta seda kõike kohe korda ei teinud?? Tema siis selgitab, et ta kontrollis kõik üle ja polnud alust kahelda, et see ei toimiks. Mu meelest on alus kahelda juba see, et ma samal päeval ütlesin, et see ajab täpselt samamoodi vett läbi ja mis on ikkagi nüüd lahendus?
Ta siis tõdes, et ta enam ei soovita parandada, sest järgmised sammud kasvatavad kulusid ja ma ostaks lihtsalt uue masina. Ma nentisin siis, et: “Kokkuvõtteks ma maksin remondi eest 130 eurot, sain tagasi täpselt samas seisus masina, mis remonti läks ja endale lisanärvikulu ja ajakulu, kus ma pidin erinevaid probleeme ise katsetama hakkama ja vastama täiesti kasututele küsimustele. Eks ma panen selle endale koolirahana kirja, mis seal ikka.”
Ta ütles, et saab aru, et emotsioonid segavad, aga selline tõlgendus ei ole õige, aga “soovin sulle edu”.
Ma ei tea – öelge teie mulle. On see normaalne? Võibolla on, ma ei eita.
Katrin
08/02/2022 — 12:29
Nagu meie pesumasina saaga. 😀 Lõpuks ostsime uue. 1/3 rahast panime remondile ja ikka saime katkise masina tagasi.
merjeblogi
08/02/2022 — 13:03
Firmaga või ka mõne isetegijaga? Mõtlen, et oleks läbi firma remondi tellinud, oleks vähemalt võimalik tarbijakaitsesse vms pöörduda, aga isetegijaga polegi mitte midagi teha, kergitab mütsi ja soovib edu 😀
Anonüümne
08/02/2022 — 16:04
Isale anti ka üks lekkiv nõudepesumasin kunagi. Üritas parandada, küsis mu masina kohta (õnneks küll mitte selliseid nagu remondimees sinult) sadamiljin küsimust. Lõpptulemus – see tiivik, mis masinas ringi käis oli katki ja seepärast ludistas vett ka ukse vahelt välja 🤯 Nii lihtsat viga andis leida 🤭
merjeblogi
08/02/2022 — 18:05
Küsimusi võib küsida, kui need on asjalikud 😀
HL
08/02/2022 — 17:53
Misasja 😀 😀 Ei ole ju võimalik selline remondimees. Ma arvan, et on kaks võimalust – viid mingi pädeva firma juurde või ostad uue. See on ajuvaba ju.
merjeblogi
08/02/2022 — 18:04
no ilmselt uue, kui veel parandada ja sama jama, tuleb nagunii uue raha kokku:D