Mul on reaalselt täna selline tunne, et ma annan alla. Nagu päriselt. Ma imestan, kuidas üldse inimestel juhiload on. See on lihtsalt uskumatu. Ma sain läbi vaeva autokoolist läbi, tegin teooriaeksamit neli korda. NELI. Ma võin mürki võtta, et mu sõiduõpetaja lasi mu ka läbi ainult sellepärast, et tal hakkas minust hale, sest suurim kompliment, mis ma olen ta käest kuulnud mu küsimuse peale, et vist läks päris hästi seekord: “Nu… normalne…”
Täna oli siis see õnnis päev, kus ma läksin teooriaeksamile maanteeametisse. Mulle on räägitud juttu, et maanteeametis on jube lihtne eksam. Jumala ongi ju. Ma tegin viis viga ja need olid sellised nõmedad. Näiteks oli pilt parkimisandurist ja küsimus, et kaugel on takistus esimese punase joone juures. Mees, mul on 2003. aasta Micra, ma pole oma elus parkimiskaamerat näinudki.
Siis oli veel küsimus, et… millega peaks arvestama tunnelis. Vastusevariandid olid midagi sellist, et a) liiklusmärgid võivad keelata tunnelisse sõidu, b) tunnelis peab sõitma vähemalt lähituledega, c) tunnelis peab sõitma suurima lubatud kiirusega. Ma mõtlesin loogiliselt, et kesse loll tuledeta tunnelisse sõidab ja panin selle. Aga hoopis peab kiiresti sõitma. Misasja, kus see loogika on, et tunnelis ei pea põlema vähemalt lähituled?
Siis oli veel, et kui tee peal sõidab teepuhastusauto, mis sõidab hästi aeglaselt (ei mäleta, mitu km/h, aga vähe) ja on pidevjoon, kas võib temast mööda sõita. No mina passiks ta taga, kuni ei ole enam pidevjoon, aga tuleb välja, et võib küll.
Igatahes läbi ma kukkusin, tegin ühe vea rohkem kui võis. Olin veits kurb küll, aga mis seal parata. Mõtlesin, et käin vetsus ära ja ma JÄIN SINNA KINNI. Uksel polnud linki ja ma ei mõelnud sellele, aga lahti see enam ei tulnud. Ma tõsiselt ei teadnud, mida teha. Kas ma peaks maanteeameti infotelefonile äkki helistama ja ütlema, et ma olen vetsus kinni. Ma siis nõgõstasin ja peksin seda ust seal, kuni lõpuks õnneks välja sain. Siis inimesed vaatasid mind nagu mingit iibakat (thanks for nothing, eks) ja ma lippasin sealt nii suure hooga välja, et jooksin peaga vastu klaasust.
Väljas ma poetasin väikse pisara, et läbi kukkusin ja vetsu kinni jäin ja pea ära lõin, aga elu läheb edasi, eks. Ma arvasin, et sõidan Sauelt koju rongiga. Mapsist ma sain aru, et pean minema 191 peale (ma arvasin, et see on rong) ja peatus on Paulig. Panin siis mapsi Paulig ja sattusin mingi Pauligi tehase ette hoopis. Siis panin mapsi sisse Viru keskus ja hakkasin teisele poole kõndima. Poole tee peal sain aru, et see vist tahab, et ma jala Viru keskusesse kõnniks, nii et küsisin Tuvilast nõu, et kus kurat selles jumalast hüljatud linnas rongipeatus on. Tuli välja, et olin valele poole kõndinud ja hakkasin jälle õigele poole kõndima. Siis ma avastasin bussipeatuses, et 191 on hoopis buss ja tuleb paari minuti pärast. Koukisin rahakoti välja, mul oli sulas ainult mingi 2.10 ja sularahaautomaati polnud kuskil näha. Küsisin bussipeatuses inimestelt, et mis see pilet ka maksab, nemad ei teadnud. Ma siis mõtlesin, et pohh, nagunii maksab rohkem ja ma ei saa peale, nii et läksin edasi rongipeatuse poole.
See rongipeatus oli reaalselt kuskil tagumikus, ma kõndisin sinna kokkuvõttes üle tunni aja ja kui ma jõudsin, oli rong just ära läinud ja pidin veel pool tundi ootama.
Ja nüüd ma pean teisipäeval jälle minema sinna krdi Sauele. Ma ei saa aru, miks ei võiks maanteeamet olla normaalses kohas, arvestades, et sinna tulevad inimesed, kellel pole lube! Nagu nimme oleks tehtud, veel kuskile Kapa-Kohilasse ei tahtnud seda panna või? Ma tulin sealt Lasnamäele mingi 2,5 tundi.
Mari Viikman
08/11/2019 — 11:55
Teooriaeksami õppimisel aitas mind vägapalju selline äpp nagu “Liiklustestid”, sai teha igal ajal – hea ja mugav. Paljud kukuvad neid läbi aga küll sa tehtud saad. Ma tegin nt sõidueksamit 3 korda ja mitmel korral oli lootusetu tunne, aga see kõik korvab selle viimase eksami kui sa tehtud saad. (Rahast on veidi kahju ainult).
Teiseks – miks sa Lasnamäelt Sauele teooriaeksamit tegema läksid? Järjekorra pärast? Sa ei pea tegema teooriaeksamit ja sõidueksamit samas linnas 🙂
Ma soovitan võtta paar päeva ja puhata kogu sellest õppimisest ja muust, sest vahel on seda ka vaja, et edasi minna.
Edu! Küll sa ühel päeval need load ka kätte saad 🙂
PS: Ma tean mõnda kes neid eksameid 8 korda teinud on ja ka neil on lõpuks load käes 😀
merjeblogi
08/11/2019 — 11:56
Sauel oli esimene vaba aeg, ega Mäepealse ka lähemal ole ju 😀
Mari Viikman
08/11/2019 — 12:05
No Mäepealse tundub lähemal 😀 Aga ma olen vaba aja pärast Rakverre läinud sõidueksamit tegema seega jah.. 😀
merjeblogi
08/11/2019 — 12:09
Said läbi? 😀 mul vahet pole, kus teha, esimene vaba aeg sobib sõidueksamile (kui sinna muidugi kunagi jõuan), aga mõtlen kui nadi on tagasi sõita sealt, kui läbi kukud
Mari Viikman
08/11/2019 — 12:11
Ei saanud.. ma tegin ise megalollid vead – aga ma võtsin enne sõidueksamit seal 2 sõidutundi ka, et kohalikkude olusega tutvuda. Tegelt Rakveres ei ole raske teha eksamit aga jah.. kui läbi kukkuda siis tagasisõit võib olla päris halb.
Ma arvan et ükskõik kus teha, siis peaks enne võtma vähemalt 1 sõidutunni sealsamas 🙂 Käe soojaks nn.
Morgie
08/11/2019 — 15:14
Kurjad keeled räägivad, et Rakveres olla miljon pisikest ringristmikku. Ma ei tea, ma pole seal ise sõitnud.
Aga need küsimused on sul kummalised küll, aasta tagasi selliseid veel esinenud. St tunneliasja ma teadsin, aga et mitu meetrit näitab parkimisanduri üks joon? (kolm või?) Ja et pidevjoonega tohib aeglasest sõidukist mööda sõita? Nõup, ma oleks need ka valesti vastanud.
Liisa
11/11/2019 — 14:43
Rakveres pole kindlasti lihtne läbi saada, kui selle linna liiklust väga hästi ei tunne.
Olen ise seal teinud autokooli ja kõik eksamid, sain küll kõik esimese korraga läbi, aga ma olin eksamitele mineku ajaks ka väga palju sõitnud.
Liina
10/11/2019 — 07:56
Ma soovitan ka seda äppi. Tee bussis või lõunal või poejärjekorras neid teste. Ma tegin vist kõik testid viis korda läbi. Aega võttis, aga tulemus oli see, et ARK-is polnud teoorias ühtegi viga. Enda tutvusringkonnast on jäänud mulje, et läbi kukkusid need, kes testi liialt alahindasid ja ise natuke liiga enesekindlad olid (peamiselt kutid). Ma alguses rääkisin ka kõigile, et jube lihtne oli see teooria, aga ma olin ju 5 korda teste läbi ka teinud.
Helen
08/11/2019 — 12:08
Hah, ma olen praegu selle sama jamaga hädas. Kooliteooria sain esimese korraga tehtud, aga kuna meil oli selline kord, et nii sõit kui teooria tulevad sooritada ühe kuu jooksul, muidu üks või teine aegub. Sõidust ma ju ometi läbi ei saanud. Siis sain kolmanda korraga sõidu tehtud, aga kukkusin 2 korda teoorias läbi. No tehtud ma nad lõpuks sain. Maanteeametis sain teooria esimese korraga tehtud, aga nüüd siis üleeile kukkusin teist korda sõidus läbi. Riivasin tagurdades äärekivi. No on ikka loll tunne peal küll ja nutma ajas ikka korralikult :/ Milleks kõik see aeg ja raha, krt ma võin tööle lähemale ka kolida 😀
merjeblogi
08/11/2019 — 12:10
See kommentaar paneb isegi mul pea valutama 😀
LJ
08/11/2019 — 12:15
1. Sest tunnelis peavad põlema ka ääre- ja numbrituled. Ei piisa “vähemalt” lähituledest.
2. Tunnelis ei tohi sõita aeglasemalt, sest tunnelis ei tohi tekkida ummikut või liiklusohtlikku olukorda, kus nt isegi operatiivsõiduk mööda ei saa sõita.
3. Puhastusauto on aeglaselt liikuv sõiduk, temast võib mööda sõita nii paremalt, vasakult kui ka kõiki kattemärgiseid eiramata, eeldusel, et sa ei ohusta teisi liiklejaid. Mõtle nii, et tehniliselt on ta nagu seisev sõiduk. Sa ei jää ju ootama, et seisvasse sõidukisse juht naaseks, vaid lähed temast mööda. 🙂
merjeblogi
08/11/2019 — 12:18
tundub loogiline 😀
kaisa
08/11/2019 — 16:04
ma mõtlesin esimese asjana, et võivad päevatuled ka olla. ma pole kindel aint, kas need on teised asjad mis lähituled 😀 vist on?
K
08/11/2019 — 12:41
Ma tegin autokooli teooria- ja sõidueksamid esimese korraga ära, samuti ARKi oma ilma ühegi veata, aga sõidueksami aja ARKi panin septembri alguses ja aja sain.. 6. jaanuariks. Nüüd istun ja närveldan lihtsalt.
Aga mine pigem Mäepealsesse, sinna ligipääs tunduvalt parem ju, ja bussiliiklust rohkem. Ikkagi tsiviliseeritum see koht. Also sain mina sinna aja järgmiseks päevaks teooriaeksamile?
Aga soovitan ka teooria.ee lehel osta need moodulid (14€ oli vist) ja siis lahendada neid teste. Tänu neile tegingi vist vigadeta ARKi oma ära.
merjeblogi
08/11/2019 — 12:48
assa krt, see on küll jama, et nii kaua ootama peab :/ seda ma kardangi, et kukun sõidueksamil ka sada korda läbi ja siis teen aastaid seda. tegelikult võiks autokoolidel olla õigus teha neid sõidueksameid.
ma tegingi autokooli teooria teooria.ee-s, see on ülimugav lahendus tõesti
Anonüümne
08/11/2019 — 13:41
praegu näitab ka esimesi sõidueksamiaegu jaanuari lõpuks alles. aga see ikkagi vähem kui minu september-jaanuar oli 😀
merjeblogi
08/11/2019 — 13:52
tallinnas või mujal ka?
Riina
08/11/2019 — 14:06
Mul abikaasa mässab hetkel lubadega. Kool on ammu tehtud. ARKi pole jõudnud töö tõttu ja kodu ehitus ja loll on see, kes vabandust ei leia- eks? 😀 Käis siis ARKis mõni aeg tagasi ja tegi samamoodi ime lollid vead. Ta parandas õiged valeks. Hakkas kahtlema. ARKs tädike, kes valvab, veel ohkas ka tugevalt, no ilmselge vihje, aga no sinna see läks ja läbi ta kukkus. Mul ju muidugi hea tagant järgi targutada, et ei tohi kahelda ja kohe see on õige. Ma vana pro oma 10aastase staažiga 😀
Fun fact- mul klassiõde nt ei tee lubasid. Mitte kunagi. Sest tema ei saa aru, kuidas kaks autot mahuvad tee peale kõrvuti liiklema? Kummaline, aga mis sa ära teed 😀
merjeblogi
08/11/2019 — 14:08
kui mehel lube poleks, ma oleks end ammu oksa tõmmanud:D
Getter
08/11/2019 — 16:07
Ma tegin ARKi sõidueksamit viis korda. Jõhker raha läks sinna lubade alla, võtsin mingi 60 sõidutundi kokku vist 😀
Mingi 2-3 aastat läks aega, et end roolis mugavalt hakkaks tundma. Ses suhtes, et liikusohtlikke olukordi ma ei teinud või midagi sellist, aga kogu aeg kartsin, et sõidan kellelegi sisse või sõidab keegi mulle sisse või… :D. Aga no nüüd olen küll õnnelik, et load on, nii et worth it, I guess?
Ära alla anna!
Mari
08/11/2019 — 17:01
Teooriaeksamid olid minul kõige lihtsamad, esimese korraga mõlemad. Aga need kuramuse sõidueksamid, mu närvikava lihtsalt eksamil ütleb üles. Igapäevaliikluses sõidan vigadeta, kõik pöörded teen ära, reastumistega probleeme pole, maanteesõit tuleb välja ja nii edasi ja eksamil on tunne nagu oleks esimest korda roolis ja ikka õnnestub mingi megasiur lollus teha. Oskustest ainult ei piisa nagu mulle just sõbranna ütles, inimestel on psüühika ka. Ja sellega on palju keerulisem. Minul on uus auto, on nii tagurduskaamera kui ka andurid, tagurduskaamerat vaatan väga vähe, enamasti ainult selleks, et vaadata kui kaugel joon on. Andurid tulevad kitsal kodutänaval kasuks. Aga seda kui kaugel, mis takistus on, ei oskaks ma küll kummagi abil öelda.
Merili
08/11/2019 — 19:32
Ära anna alla! Mina tegin ka kokku 1,5 aastat vist, sest enda lolluse tõttu jätsin pausid sisse ja siis tuli koguaeg lisatunde võtta, mis on ka arusaadav.
Sõidueksami tegin samamoodi teises linnas st õppisin Tartus, aga sõidueksami tegin Kuressaares, sest Tartusseoleks saanud 2 kuu pärast! Kuressaarde sai nädala pärast! Nagu eelnevalt üks kommenteerija väitis, et enne tasuks võõras linnas võtta sõidutund, see aitab väga!
Teooriaga on see ka, et see ju nüüd tehti ümber ja need küsimused ongi kohati imelikud. Vanasti olid normaalsemad minumeelest. Aga ära anna alla, you can do it! Ja kui tehtud saad, siis on jube hea tunne! 😉
Lammas
08/11/2019 — 19:36
Autokooli teooria sain 3nda korraga tehtud, tundus nii lootusetu. Lõpuks sain ikka läbi 3e veaga 60st. Kooli sõidueksam oli väga lihtne. Kui nüüd võrrelda kooli ja ARKi siis mu arust vastab tõele, et kooli teooria on raskem kui ARKi oma (kooli omas on poole rohkem küsimusi aga vigu võib mõlemil eksamil sama palju olla) ja kooli sõit on lihtsam kui ARKis. Vähemalt minupuhul pidas see paika 😀 ARKi teooria sain õnneks esimese korraga tehtud, max vigadega aga läbi ma sain. Ja nüüd olen ma ARKI sõidueksamil 2x juba käinud ja ootan oma 3ndat korda. Nii, kui sinna autosse istun, olen lihtsalt max närvis ja teen mingeid jumala lolle, mõttetuid vigu. Enne esimest eksamit käisin eelmisel päeval sõidutunnis, tegime kõik harjutused ja värgid läbi ja sain sõiduga suurepäraselt hakkama, mina olin rahul ja õps ka. Ja järgmisel päeval, eksamil, olin ma pmst nagu esimest korda roolis. Teisel eksamil lugesin ristmikul märki valesti (ajasin segi ühe teise märgiga), kuna ma olin koheselt jälle nii ülinärvis ja hajevil. Sõit lõppes praktiliselt kohe, ARKI juurest kaugele ei jõudnudki, kuna eksamineerija pidi pidurit vajutama ja kui tema seda vajutama peab, on eksam koheselt lõppenud. Teisel korral oli eksamineerija nagu normim kui esimesel korral, tundus nagu sõbralikum ja nii, selline rahulik vanahärra, aga noh polnud sellest ka abi. Lihtsalt see teadmine, et on eksam ja jälgitakse iga minu liigutust (reaalselt iga) ja eksamineerija kõrval on vait, st muud ei ütle kui ainult seda, et nüüd paremale ja nüüd vasakule jms ja ma kuulen kuidas ta mu kõrval hingab (või siis ohkab :D) – see mõjub mulle nii, et mu vererõhk on umbes 3000 ja ma digimuutun lambaks 😀 😀 Kui ei jaksa eksamit oodata siis refreshige maanteeameti lehel aegasid, sinna tekib vabu aegu pidevalt ja muidugi kohe võetakse need ära ka, kui ise kiirelt ei reageeri. Ma pidin ka esimest eksamit 3 kuud ootama algul, aga tänu sellele, et pidevalt seal lehel istusin, sain ma oktoobris lausa 2x eksamil käia. Viimane kord oli okt lõpp ja nüüd kolmanda eksami sain ma juba järgmisse nädalasse. Muidu oleksin pidanud seekord ka jaanuari ootama võisiis ootaksin ma alles oma esimest eksamit, mis oleks alles detsembris 😀 Mina tsekkasin sinna iga päev, u iga 15min tagant 😀 (palju vaba aega hetkel)
Merili
09/11/2019 — 09:59
Haa! Mul oli ka veits pingettekitav see, et eksamineerija vait oli. Aga kuna ma teadsin, et mind aitab rääkimine, siis ma küsisin, kas rääkida võib. Ta ütles, et teda ei sega. Siis ma seal omaette jutlesingi, et kui ütles paremale siis ma kõva häälega mõtlesin, et “Ahaa paremale, see on seal pool!” Ja näitasin sõrmega ka järgi, see aitab väga minumeelest kaasa!
Liisa
11/11/2019 — 14:48
Jep, mina küsisin ka, kas ma võin rääkida, sest see aitas mul rahuneda. Ja täpselt samamoodi kommenteerisin oma tegevust ja kordasin näiteks eksamineerija antud korraldusi üle omaette. Väga abiks oli.
merjeblogi
12/11/2019 — 06:35
Ma just kuulnud, et tihti räägivad, et su tähelepanu hajutada. Näiteks lasevad sul õuealal seisma jääda, räägivad juttu ja siis ütlevad, et oled läbi kukkunud, sest ei lülitanud mootorit välja. 😀
Liisa
12/11/2019 — 07:04
Eksamineerijatel on keelatud sihilikult eksitada eksamineeritavat. Samamoodi räägitakse, et lasevad ühesuunalisel tänaval vastassuunas sõita ja vaatavad, et kas lähed õnge või ei – sellised jutud on pärit ajast, kui eksameid veel ei salvestatud. Siis tõesti eksitati nii. Praegu nad seda enam teha ei tohi.
Ja nad pigem ikka ei räägi praegu sinuga mitte midagi. Ma proovisin enda omaga mingit small talki ajada veits, aga ta ei vastanud peaaegu midagi, nii et loobusin suht ruttu 😀
Alli
09/11/2019 — 06:44
Mul ka autodel andurid, aga pole õrna aimugi, kaugel need takistused on. Ma väga neid ei armasta ka, sest kui andurid juba nagu ratta peal röögivad, on mahuks auto ja takistuse vahele ikka veel üks auto sisuliselt. Kaugel, ühesõnaga.
Tegin ka omal ajal eksamid Sauel ja sai seal külavahel kõvasti seigelda ja rongi oodata ka siis. Ma tegin kõik kooli ja ARKi eksamid esimese korraga, aga neid teooriaküsimusi küll praegu teadnud ei oleks.
Nüüd pidi jah Rakvere uus Saue olema, aga üks tuttav, kes seal käis eksamit tegemas, võttis Rakveres enne mõned sõidutunnid ka ikka.
Edu ja saad kindlasti juhiloa kätte! Eesti ongi üks riike, kus seda kõige raskem saada. Kui liikluskultuuri vaadata, siis pole just palju kasu olnud sellest peetimisest.
Liis
10/11/2019 — 17:16
Ma sõitsin nii kaua õppesõite, kuni end küllalt kindlalt tundsin, enne kuskile eksamitele ei läinudki, ligi 80 tundi õpet kogunes vist lõpuks. Jooksvalt pidevalt veebis teooriatestide tegemine. Kooli teooriaeksamitega probleeme polnud, esimese sõidu kukkusin aga läbi, sest auto oli hoopis teine, vana ja tuim + eksamineerija oli mingi närvihaige, kes suvalistes kohtades mölisema hakkas. Eksami ajal ei tohi eksamineerija segada.
Järgmiste etappidega probleeme polnud, sain ludinal kõik kooli ja ARK-i eksamid tehtud.
merjeblogi
10/11/2019 — 18:08
Ohsaaa 80 tundi 😀 Ma olen ka päris palju võtnud, arvan umbes 40, aga mu sõiduõpetaja on väga hõivatud ja üle kahe korra nädalas väga ei saakski tema juurde.
Annabel
08/08/2021 — 12:03
Mul endal sõidueksam järgmisel nädalala tulemas ja ma võtnud 100 sõidutundi 😆 lisaks juhendajaga umbes sama palju sõitnud. Ehk läheb hästi~
MM
11/11/2019 — 21:14
Mul räigelt joppas igal pool ja sain esimese korraga kõigest läbi. Ise ka ei uskunud ja tuttavad ei uskunud, sest tavaliselt ikka nii hästi ei lähe (sry, see flex siin vist ei lohuta küll). Teooria tegin hästi ära, sest igal bussisõidul (sõitsin iga päev tööle ja tagasi tund aega, ehk kokku 2 tundi) lappasin aga seda liiklustestide äppi ja igast jaburused jäid lihtsalt pähe. Sinu tekstis tekitas praegu hämmingut see parkimisanduri küsimus küll. Sõidueksami puhul Tallinnas ühtegi vaba aega mulle maanteeameti kodukas ei näidanudki, seega regasin end Viljandisse, sain aja nädalaga. Närv oli suur, selline tunne, et lihtsalt situn püksi (vabandust väljendi pärast). Võtsin seal enne eksamit kohaliku õpsiga 1,5h sõitu ja see aitas palju. Sain küll natuke õiendamist tunda, too õpetaja väitis, et mind on Tallinnas ikka väga valesti juhendatud ja eksamile läksin seetõttu lausa füüsiliselt värisedes. Aga eksamil sattus väga norm ja rahulik eksaminaator, eksamil pidin sooritama täpselt samad harjutused, mida eelnevalt sõiduõpetajaga läbi tegin (külgboks, mäel kohalt minek, täisnurkne tänavasse tagurdamine). Seega Viljandit julgen soovitada – tasub lihtsalt enne kohaliku õpetaja sõidutunnis käia. Maanteel sõitu paljud alahindavad, soovitan seda ka harjutada, et ikka sõidaks lubatud piirkiirusega ja ei “muneks” teistel ees. Fun fact, see õpetaja, kelle juures käisin, osutus jutu poolest veits pervariks, aga ma ei lasknud end sellest häirida, kuna mul oli suur eksamipaanika ja vaja ikkagi harjutada 😀
Igatahes edu! Kindlasti teed need load ära, igasugu tontidel on ju load käes ja sina kindlasti tont ei ole 🙂
MM
11/11/2019 — 21:16
Mul räigelt joppas igal pool ja sain esimese korraga kõigest läbi. Ise ka ei uskunud ja tuttavad ei uskunud, sest tavaliselt ikka nii hästi ei lähe (sry, see flex siin vist ei lohuta küll). Teooria tegin hästi ära, sest igal bussisõidul (sõitsin iga päev tööle ja tagasi tund aega, ehk kokku 2 tundi) lappasin aga seda liiklustestide äppi ja igast jaburused jäid lihtsalt pähe. Sinu tekstis tekitas praegu hämmingut see parkimisanduri küsimus küll. Sõidueksami puhul Tallinnas ühtegi vaba aega mulle maanteeameti kodukas ei näidanudki, seega regasin end Viljandisse, sain aja nädalaga. Närv oli suur, selline tunne, et lihtsalt situn püksi (vabandust väljendi pärast). Võtsin seal enne eksamit kohaliku õpsiga 1,5h sõitu ja see aitas palju. Sain küll natuke õiendamist tunda, too õpetaja väitis, et mind on Tallinnas ikka väga valesti juhendatud ja eksamile läksin seetõttu lausa füüsiliselt värisedes. Aga eksamil sattus väga norm ja rahulik eksaminaator, eksamil pidin sooritama täpselt samad harjutused, mida eelnevalt sõiduõpetajaga läbi tegin (külgboks, mäel kohalt minek, täisnurkne tänavasse tagurdamine). Seega Viljandit julgen soovitada – tasub lihtsalt enne kohaliku õpetaja sõidutunnis käia. Maanteel sõitu paljud alahindavad, soovitan seda ka harjutada, et ikka sõidaks lubatud piirkiirusega ja ei “muneks” teistel ees. Fun fact, see õpetaja, kelle juures käisin, osutus jutu poolest veits pervariks, aga ma ei lasknud end sellest häirida, kuna mul oli suur eksamipaanika ja vaja ikkagi harjutada 😀
Igatahes edu! Kindlasti teed need load ära, igasugu tontidel on ju load käes ja sina kindlasti tont ei ole 🙂
merjeblogi
12/11/2019 — 06:37
Oii siis sul käis päris ruttu see asi. Tahaks kaaaa 🙁
Sandra
12/11/2019 — 19:30
Nii tore, et sa jälle blogid. Ma kohe mitu korda naersin seda postitust lugedes, sest sul kohe on oskus asju humoorikalt kirjeldada.
merjeblogi
12/11/2019 — 20:42
Tänan, et loed 🙂
RR
25/11/2019 — 10:44
Tore väike blogike kus leiab saatusekaaslasi, väga huvitav oli lugeda eelnevaid teemakohaseid kommentaare
Ise samuti hädas eriti ARK-i sõidueksamiga, teooria sain teisel korral läbi 1 veaga, esimesel katsel 5 viga (4 viga on lubatud) – oi ma olin enda peale tige, liialt kiirustades küsimusi korralikult läbi lugemata tekkinud rumalad vead
Sõidueksamiga aga teised lood kuna ei taha ühele poole saada juba rohkem kui pool aastat ja olen käinud palju kordi eksamil (2 kohalist arvu veel täis ei tule)
Täna hommikul oli imekombel tekkinud väga palju vabasid aegasid isegi sellesse nädalasse, algul olin juba valmis reedese Pärnu aja võtma kui otsustasin enne muud linnad üle vaadata ja üllatusena oli Tln-s kolmapäeval 3 vaba aega millest sai kähku üks ära broneeritud.
Pm ongi juba igapäevarutiini sisse programmeeritud iga 10-15min järgi Maanteeameti lehel kontrollida uusi vabanenuid aegasid nagu siin eelkõneleja eespool mainis … mitte keegi ei taha oodata 2-3 kuud enda sõidueksami aega.
Alla ei tohi iialgi anda! Ikka edasi …
merjeblogi
25/11/2019 — 10:57
Aiiii kuramus, ma täna ei vaadanud, muidu oleks küll Tallinnasse tahtnud. 🙁 Mul reedel Narvas. Edu sulle eksamil!
Anneliis
21/11/2020 — 23:42
Kas tänaseks on juhiload käes? Mitu korda sõidueksamit tegema pidid?
merjeblogi
23/11/2020 — 08:40
juhiloa sain jaanuari alguses ja sõidueksami tegin ära kolmanda korraga (Tallinnas) 🙂