Suleiman, siit ma tulen!

Kuna ma olen enne ka teilt hüva reisinõu saanud, siis mõtlesin, et ehk on teist keegi Istanbulis ka reisil käinud ja oskab soovitada head hotelli, söögikohti või teab muid häid nippe jagada, kuhu minna ja mida kindlasti teha, mida osta, mida süüa.

Carmenil on detsembris sünnipäev ja vanaema tahtis talle selle tähtsa päeva puhul kinkida lennupiletid. Ja kelle ikka Carmen endaga kaasa kutsus kui mitte minu! Üksi ta ju õnneks minna ei saa. 😀 Me oleme ju vanad reisisellid. Vanaema tahtis, et me läheks Saksamaale, sest Carmen õpib saksa keelt, aga kuna me alles suvel käisime Bremenis, siis mõtlesime ja vaatasime lennupileteid sobivatel kuupäevadel ja leidsime ideka lennu Istanbuli. Reede õhtul sinna, esmaspäeva pärastlõunal tagasi. Mõnus nädalavahetusetripp.
Mul oli selline tunne, et hoopis minul on sünnipäev, sest ma olen nii ammu tahtnud Istanbuli minna. Mu kolm unistuste sihtkohta, kuhu ma lähiajal tahan minna on Istanbul, Marrakech ja Teheran. Ja nüüd ma saangi ühte neist minna!

Nüüd ma ikkagi vaatan oma reisijuhti lehitsedes, et ainult üks nädalavahetus on ikka mannetult vähe. Muidugi peab minema Hagia Sofiasse, Topkapi paleesse, turule… Süleymaniye mošeesse, Sinisesse mošeesse, islami kunstimuuseumisse, mis oli Ibrahimi palee, enne kui krdi Suleiman tal pea maha võttis nagu peaaegu kõigil teistel oma tuttavatel.
Igale poole ju kuidagi ei jõua. Kas Aasia poole üldse jõuab või tasub minna?

Hakkasin “Sajandi armastust” ka vaatama. Jeesus, kus on alles osi. Iga osa on poolteist tundi pikk ja neid on mingi kaks miljonit. Ma olen praegu üheksanda juures ja selline tunne on, et selle äravaatamine võtab mul mingi kümme aastat aega. Ja paralleelselt loen Suleimani elulugu, mis nagu tellitult raamatupoes allahinnatud oli.

Istanbul-pic

interiors-of-Blue-Mosque

istanbul-grand-bazaar-lambs

Comments

comments

6 mõtet “Suleiman, siit ma tulen!

1. Hedi

Ma natuke lisan oma kogemusi Istanbulist. Ma veetsin seal 6 päeva, milles 1 päeva puhkasin ja ei teinud “turisti”. Topkapi palee on üliäge, sealt tulevad sarjast tuntud kohad ette, aga hoiatan, et see palee on tore, aga seal ei ole põhimõtteliselt ühtegi eset sees. Lihtsalt tühjad ruumid. Aga asukoht on vinge. Kui päris sultani elu tahad näha, siis külasta Dolmabahce palace’it. Ma soovitan sul valida siiski ainult ühe mošee külastamiseks, sest neisse ei saa koguaeg sisse. Päeva jooksul on ainult mõni tunnike, millal turiste sisse lastakse ja seal on ranged reeglid ja turistidele üldse mingi tagauks, kustkaudu sisse saab. Ja pigem vali sinine mošee, see on vanem ja ilusam ja asub Hagia Sofia kõrval põhimõtteliselt. Hagia Sophia on võimas. See ajalugu ja mõte, kuidas mingid keisrid ja sultanid on seal ringi toimetanud, no vägev. Ja üle maailma on mingeid kive kokku toodud, et saaks sellise hoone valmis teha. Ja triigri kraapimisjäljed seintel jne. Hagia Sofia juures on ka sultanite ja nende perede hauakambrid, visake pilk peale, päris huvitav. Ja minu jaoks oli väga äge Basilica Cistern, mis on ka Hagia Sophia kõrval. Mu jaoks oli täiesti uskumatu selle asja lugu, eesmärk ja arusaamatu, mismoodi seda on ehitatud. Kogu vanalinnaosa on äge, lahe on jalutada, igal pool on huvitav lihtsalt ringi vaadata. Kindlasti käige kohvikutes – jumalikud koogid on igal pool ja neid tasub proovida. Pistaatsia baklava on imehea! Siis ütlen veel seda, et linn on ülisuur (kõik on suurem ja hoomamatum) ja pigem kasutage liikumiseks ühistransporti, see on kiire ja moodne. Hoiate aega ja jalavaeva kokku. Päris tõsine soovitus. Ma olen ise ka pigem jala liikuja, aga no seal ei suuda lihtsalt piisavalt kiiresti liikuda. Kaardil vaatan, et mis seal siis ära pole ja lõpuks ikka vantsid tund aega punkti B ja kohale jõudnuna oled üliväsinud. Aasia poolel mina ööbisingi, see on vähem turistilõks kui vanalinna osa ja on ajalooliselt olnud Eurooplaste linnaosa. Hinnad peaks seal ka odavamad olema kui vanalinna piirkonnas ja seal on kogu Istanbuli suurim shoppingstreet. Võtsin endale pool päeva shopinguks. Seal on mitme korruseline Mango outlet näiteks. Üldse on hinnad palju normaalsemad kui meil. Ja selle shopingtänava otsas osuvast Galata Towerist on imehea vaade Istanbulile (juhuks, kui jaksu ja aega üle jääb). Samuti õnnestus meil teha paaditripp Bosphorusel – see oli ka lahe, kui vähegi aega/viitsimist, siis soovitan soojalt (eriti õhtul). Ja siis rõhutan korra veel, et ühsitransport on väga OK Istanbulis. Palju normaalsem kui nt Itaalias vms vana-Euroopa piirkonnas. Nt lennujaamast linna käib rong/metroo ja on ülinormaalne ja väikese raha eest. Ajasid mul ka nüüd Istanbuli isu jälle peale!

1. merjeblogi Postituse autor

Oii, aitäh, et oma kogemust jagasid, eriti Dolmabahce palee soovituse eest. Sain palju kasulikku infot. 🙂
      Ma pigem siiski kaldun arvama, et ööbime vanalinnas, sest meil ainult kaks päeva aega. Šoppama ka väga ei jõua kaubamajadesse, bazaaril tahaks ainult ära käia, osta mingit teed, maiustusi, keraamikat, nahka vms.

2. sanja

Ma ei oska üldse turisti teha ja vanalinna osas ei teagi nõu anda. Aga veits “üleval” pool on Dolmabache palee kindlalt külastust väärt. Lähedal on Taksimi väljak ja Istiklali tänav, mida igas turisti käsiraamatus mainitakse ja mis oleks muidu väga äge koht (tänavamuusikud, väikesed muuseumid, max ägedad second-hand raamatupoed, kohvikud jne), aga seal renoveeritakse praegu trammiteed, nii et üks pool tänavast on põhimõtteliselt suletud ja liikumine on niii keeruline, eriti õhtupoole. Samas põnev, saab inimummikus igasuguseid karvaseid-sulelisi lähedalt passida, ilma et imelik hakkaks.
    Mulle endale imponeerib Aasia pool veidi rohkem, eriti Kadiköy ja Üsküdar. Võib-olla ühte nädalavahetusse ei ole mõtet Aasiat toppida, aga ma kaaluks sellist varianti, et Dolmabache lähedalt laevaga (saate kasutada sama Istanbulkart’i, mida metroo ja busside jaoks, sebige omale lennujaamas kollastest Biletmatiku masinatest) üle jõe Aasia poolele sõita ja Üsküdaris ringi vaadata. Soojal ajal oleks muidugi 100 korda toredam – seal on väga ägeda vaate ja vibe’iga vabaõhukohvikud otse mere ääres. Lisaks on seal suurem šanss leida üks suur ja uhke mošee, mis pole turistidest üle ujutatud ja kuhu saab vabalt sisse. Elan ise Aasia poolel täiesti turistivabas kohas ja üks mu eredamaid hetki on olnud just mošeekülastus, kuigi ma suht usuleige inimene. Läksime veidi enne palve algust kohalike naiste sabas sisse ja “peitsime” ennast kahekesti kolmanda korruse pimedale rõdule, kust kõike all toimuvat hästi nägi. Tunne oli küll selline, nagu oleks suurt pattu sooritamas, aga tegelikult pole selles midagi kuritegelikku, nii kaua kui palve ajal meeste silma alla ei satu. Pea loomulikult kogu aeg kaetud. Ja no nii võimas oli.
    Ja kui huvi on, saate Taksimi lähedal tasuta türgi keele demotunni, mu sõber on nagu türgi keele Carl Sagan 😀

1. sanja

Noh, et tuled kohale, istud maha ja siis õpetaja, kes on väga asjalik meesterahvas, räägib sulle türgi keele alustest ja ajaloost või õigupoolest millest iganes, mis sind huvitab. Ma palusin sõbrannale teha tunniajase demo, aga tookord enne kolme tundi pidama ei saanud, tal on lihtsalt nii palju jagada 😀
        Mõnikord pakutakse ka kohvi.